meleti
espa2
espa

Ποδόσφαιρο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Για μαθητές Δημοτικού (7 έως 12 ετών)

Για μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου (13 έως 19 ετών)

 

ΣΤΟΧΟΣ

Ο στόχος των Ποδοσφαιριστών Ρομπότ μιας ομάδας είναι να βάλουν όσο το δυνατόν περισσότερα γκολ στην αντίπαλη ομάδα.

Ομάδα

1. Στους Αγώνες συμμετέχουν ομάδες και όχι άτομα.

2. Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από δύο (2)τέσσερα (4) άτομα.

3. Κάθε ομάδα πρέπει να έχει 2 Ποδοσφαιριστές Ρομπότ.

4. Ομάδες που διαθέτουν μόνο ένα Ποδοσφαιριστή Ρομπότ μπορούν να το δηλώσουν στην Οργανωτική Επιτροπή και να μπούν σε κλήρωση για να συνεργαστούν με αντίστοιχη ομάδα που επίσης διαθέτει ένα Ποδοσφαιριστή Ρομπότ.

5. Η ομάδα ορίζει ένα μέλος της ως βασικό Προπονητή για κάθε Ποδοσφαιριστή Ρομπότ της ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για την επικοινωνία με την Οργανωτική Επιτροπή και τους κριτές, για τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου και για το χειρισμό του Αθλητή Ρομπότ κατά τη διάρκεια των Αγώνων.

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ ΡΟΜΠΟΤ – ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το Άθλημα αφορά τις πλατφόρμες:

​Lego Mindstorm EV3 – NXT , Lego Spike Prime (9 -19 ετών)

Μέγιστο μέγεθος/βάρος ρομπότ: 20 cm x 20 cm

Μέγιστο ύψος: χωρίς όριο

Χρησιμοποιήστε μόνο LEGO® Mindstorm EV3 ή NXT,SPIKE PRIME Kit υλικά στην κατασκευή.

Επιτρέπεται η χρήση μόνο 1 ελεγκτή, 3 κινητήρες..

Προγραμματισμός σε EV3-NXT λογισμικό ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα προγραμματισμού.

Lego WeDo2 – Lego Boost – Lego Spike Essential (7 – 8 ετών)

Μέγιστο μέγεθος/βάρος ρομπότ: 20 cm x 20 cm

Μέγιστο ύψος: χωρίς όριο.

Χρησιμοποιήστε μόνο LEGO® Wedo2 ή Lego Boost ή Lego Spike Essential υλικά στην κατασκευή.

Επιτρέπεται η χρήση μόνο 1 hub, 2 κινητήρες. Προγραμματισμός στο αντίστοιχο λογισμικό ή σε scratch 3.0.

Άλλα ρομποτικά πακέτα (Open Hardware & Software) (10 -19 ετών)

Μέγιστο μέγεθος/βάρος ρομπότ: 20 cm x 20 cm

Μέγιστο ύψος: χωρίς όριο

Χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε ρομποτικό υλικό ή συνδυάστε τα, καθώς και τον προγραμματισμό σε οποιοδήποτε λογισμικό ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα προγραμματισμού. Επιτρέπεται η χρήση μόνο 1 ελεγκτή 3 κινητήρες.

Επιτρεπόμενα τρισδιάστατα τυπωμένα μέρη, πλαστικό, μέταλλο.

Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ δεν πρέπει να τραυματίζει την πίστα, τους διαιτητές ή τα μέλη της ομάδας.

Το ρομπότ θα πρέπει να χρησιμοποιεί τις μπαταρίες με μέγιστη ασφάλεια.

Δεν είναι απαραίτητο οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ μιας ομάδας να είναι από την ίδια κατηγορία (ίδιο ρομποτικό πακέτο). Για παράδειγμα θα μπορούσε να είναι 1 Ποδοσφαιριστής Arduino και ένας Mindstorm EV3.

 

1. Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ πρέπει να είναι τηλεχειριζόμενος με πρόγραμμα μέσα από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή.

2. Οι μέγιστες διαστάσεις του πρέπει να είναι (20 εκατοστά Πλάτος x 20 εκατοστά Μήκος).

3. Για επιβεβαίωση των προδιαγραφών που αναφέρονται στο σημείο πιο πάνω, ο Αθλητής Ρομπότ θα ζυγίζεται και θα πρέπει με άνεση να χωρεί σε κιβώτιο ελέγχου.

– Το κιβώτιο ελέγχου έχει διαστάσεις (20 x 20) εκατοστά συν δύο (2) χιλιοστά ανοχή.

4. Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ θα πρέπει να τοποθετείται στο κιβώτιο ελέγχου χωρίς να εξασκείται πίεση.

5. Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ δεν θα πρέπει να φθείρει ή καταστρέφει την πίστα ή να αποτελεί απειλή για τους θεατές με οποιοδήποτε τρόπο.

6. Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ πρέπει να έχει κουμπί έναρξης και λήξης της λειτουργίας του.

7. Επιπλέον απαιτήσεις για το ρομπότ LEGO:

– To ρομπότ θα πρέπει να είναι κατασκευασμένο αποκλειστικά με αυθεντικά υλικά LEGO ή HITECHNIC.

– Το ρομπότ θα πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο μπαταρίες ή κελιά (cells) όπως προτείνονται από τη LEGO, κατά προτίμηση επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.

Τεχνικός Έλεγχος Αθλητή Ρομπότ

1. Ο αρχικός τεχνικός έλεγχος θα πραγματοποιηθεί την ημέρα των Αγώνων σε χώρο και χρόνο που θα καθοριστεί από τους διοργανωτές.

2. Τεχνικός έλεγχος διενεργείται πριν από την έναρξη κάθε φάσης (προκαταρκτική, προκριματική, τελική) των Αγώνων στον οποίο τυχόν συμμετέχει ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ.

3. Τυχόν αποτυχία μίας ομάδας να προσέλθει έγκαιρα για τεχνικό έλεγχο του Ποδοσφαιριστή Ρομπότ της οδηγεί στον αυτόματο αποκλεισμό της ομάδας από τη διοργάνωση.

4. Υπεύθυνος για να προσκομίσει τον Ποδοσφαιριστή Ρομπότ της ομάδας για τεχνικό έλεγχο είναι μόνο ο προπονητής του Ποδοσφαιριστή Ρομπότ.

5. Ο τεχνικός έλεγχος περιλαμβάνει τον έλεγχο του Ποδοσφαιριστή Ρομπότ σύμφωνα με τους όρους που περιγράφονται παραπάνω στην ενότητα Ποδοσφαιριστής Ρομπότ. Αν δεν καλύπτει τις προδιαγραφές δεν θα γίνει αποδεκτό για να διαγωνιστεί και αυτόματα αποκλείεται από τη διοργάνωση.

6. Κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου θα γίνουν ερωτήσεις στην ομάδα στα κρίσιμα σημεία του προγράμματος του ρομπότ. Η ομάδα θα πρέπει να έχει μαζί της το laptop της με το πρόγραμμα του Αθλητή ανοικτό. Εάν από τις ερωτήσεις αποδειχτεί ότι η ομάδα δεν έχει γνώση του προγράμματος τότε η ομάδα λαμβάνει ως ποινή μείον 1 γκολ στο σύνολο των γκολ που θα φέρει στο Άθλημα.

Πίστα

1. Οι πίστα του Αγώνα είναι ορθογώνια με διαστάσεις 2100 x1318 mm

2. Ο αγωνιστικός χώρος είναι 1515 X 1000 mm

3. Διαστάσεις Μεγάλης Περιοχής: 250 Χ 550 mm

4. Οι εστίες είναι Μήκος: 35 cm – Ύψος: 12 cm – Βάθος: 8 cm

5. Περιμετρικά φέρει λευκό πλαίσιο πάχους 2.5εκ για ασφάλεια των ρομπότ.

6. Για δοκιμή των Ποδοσφαιριστών Ρομπότ πριν την έναρξη των Αγώνων θα υπάρχει χρόνος όπου οι Προπονητές τους θα έχουν πρόσβαση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σύμφωνα με πρόγραμμα που θα ανακοινωθεί την ημέρα των αγώνων.

7. Μετά τις δοκιμές και λίγο πριν την έναρξη κάθε διαγωνιστικού γύρου οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ θα μπαίνουν σε καραντίνα.

Διαγωνισμός

Οι Αγώνες θα διεξαχθούν σε συνεχείς αγωνιστικούς γύρους. Η νικήτρια ομάδα/ες του γύρου περνάει στην επόμενη φάση.

Κάθε αγωνιστικός γύρος έχει διάρκεια 10 λεπτά και αποτελείται από 2 ημίχρονα. Στα 5 λεπτά γίνεται διάλειμμα 2 λεπτών για τυχόν επιδιορθώσεις.

Η διαδικασία του αγώνα

• Οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ τοποθετούνται πίσω από την λευκή γραμμή της περιοχής που υπερασπίζονται.

• Ο Διαιτητής ρίχνει κέρμα για να βγεί η ομάδα που ξεκινάει πρώτη. Η ομάδα μπορεί να διαλέξει εστία.

• Ο Διαιτητής τοποθετεί την μπάλα στο κέντρο του γηπέδου.

• Η ομάδα που ξεκινάει τον αγώνα θα πρέπει να έχει ένα της Ποδοσφαιριστή Ρομπότ κοντά στην μπάλα αλλά ο άλλος της Ποδοσφαιριστής θα πρέπει να είναι πίσω από την λευκή γραμμή της περιοχής της.

• Οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ πρέπει να ξεκινήσουν να κινούνται τουλάχιστον πέντε δευτερόλεπτα αφού ο Διαιτητής σφυρίξει την έναρξη. Σε αντίθετη περίπτωση μένει εκτός γηπέδου για 2 λεπτά.​

• Κατά την διάρκεια του αγώνα ο χρόνος δεν σταματάει καμία στιγμή.

• Ο Διαιτητής είναι ο μόνος ο οποίος μπορεί να επαναφέρει την μπάλα στο κέντρο του γηπέδου οποιαδήποτε στιγμή κρίνει ότι χρειαστεί.

• Ο Διαιτητής είναι ο μόνος ο οποίος μπορεί να ακουμπήσει ένα τραυματισμένο Ποδοσφαιριστή Ρομπότ και να τον απομακρύνει από τον αγώνα.

• Ο Ποδοσφαιριστής Ρομπότ μπορεί να επανέρθει μετά από επισκευή στον Αγώνα μόνο από τον Διαιτητή.

• Γκολ καταγράφεται μόνο εάν η μπάλα παραμείνει μέσα στο τέρμα.

​​

Τι απαγορεύεται:​​

• Οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ να χρησιμοποιούν εξαρτήματα που μπορούν να βλάψουν τους αντιπάλους τους.

• Οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ να αιχμαλωτίσουν την μπάλα με οποιοδήποτε τρόπο. Η μπάλα πρέπει να κινείται ελεύθερα μέσα στο γήπεδο.

• Οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ να μαρκάρουν τον αντίπαλο και να τον εγκλωβίσουν.

• Η χρήση συγκολλητικών για την αύξηση της πρόσφυσης.

​• Να ακουμπάει τον Ποδοσφαιριστή Ρομπότ ο Προπονητής του κατά την διάρκεια του Αγώνα.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:

Οι Ποδοσφαιριστές Ρομπότ θα επανεξεταστούν από τους διαιτητές πριν από κάθε Αγώνα.

Νικητές

Νικήτριες αναδεικνύονται οι ομάδες με τα περισσότερα γκολ.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση