Με μια αναπτυσσόμενη οικονομία που έχει μεγαλύτερη ζήτηση για πεδία STEM, είναι σημαντικό η επόμενη γενιά να μάθει πώς μπορεί να κάνει τη διαφορά στον κόσμο.
Η Εκπαιδευτική Ρομποτική δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να βυθιστούν βαθιά στον κόσμο της τεχνολογίας και της μηχανικής και να διερευνήσουν πώς ο προγραμματισμός υπολογιστών και ο σχεδιασμός ρομπότ μπορούν να λύσουν προβλήματα μεγάλα και μικρά!
Τα παιδιά, με την ρομποτική, το μοναδικό εργαλείο που μπορεί να προσφέρει εκπαίδευση STEM σε όλο του το φάσμα καθώς διδάσκει Φυσική, Μηχανική, Πληροφορική και Μαθηματικά ως μια ενότητα :
Το πρόγραμμα δεν έρχεται να “διδάξει” στα παιδιά αυτά που ήδη γνωρίζουν για την τεχνολογία του σήμερα.
Μέσα από ευφάνταστα και δημιουργικά σενάρια που μοιάζουν με παιχνίδι, οι μαθητές εργάζονται για να σχεδιάσουν, να χτίσουν, να δοκιμάσουν και να τροποποιήσουν τις δικές τους ρομποτικές δημιουργίες!
Σαν αποτέλεσμα τα παιδιά ανακαλύπτουν και γοητεύονται από τον κόσμο της Επιστήμης, της Μηχανικής, της Τεχνολογίας, της Πληροφορικής και των Μαθηματικών , κλάδους που βρίσκονται και θα συνεχίσουν να βρίσκονται σε συνεχή ανάπτυξη και στις υπό έμφαση επιδιώξεις σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Κατασκευάζοντας απλές και σύνθετες μηχανές, απομυθοποιούν τον κόσμο γύρω τους, ενώ παράλληλα αντιλαμβάνονται την χρησιμότητα τους στον άνθρωπο.
Μέσα από τις δραστηριότητες, αναπτύσσουν την αλγοριθμική σκέψη. Μαθαίνουν να αγαπούν τα μαθηματικά, αφού είναι μέρος της παιγνιώδους μάθησης.
Βασικό στοιχείο της μεθοδολογίας STEM είναι το problem solving. Τα παιδιά αναζητούν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα.
Τα παιδιά μαθαίνουν να βασίζονται σε γεγονότα και να δοκιμάζουν τις υποθέσεις τους. Αυτό είναι το πώς θα αναπτύξουν την ικανότητα της λογικής σκέψης, με βάση τη γνώση των προτύπων.
Με το STEM η εισαγωγή στις Φυσικές Επιστήμες γίνεται με βιωματικά σενάρια όπου τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά
Τα παιδιά μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομάδες από πολύ μικρή ηλικία. Επικοινωνούν, επιχειρηματολογούν, διαφωνούν, συνεργάζονται.
Μαθαίνουν να βρίσκουν διάφορους τρόπους για να λύσουν προβλήματα μόνα τους, εξασκώντας την δημιουργικότητα τους.
Ξεκινώντας με απλή κατασκευή, κάνοντας επιδιορθώσεις στους μηχανισμούς και προγραμματίζοντας ρομπότ, βήμα προς βήμα τα παιδιά κυριαρχούν τα βασικά της φυσικής, της μηχανικής και του προγραμματισμού.
Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε για μαθητές από 5 – 18 ετών και αποτελείται από 6 επίπεδα (ένα εκπαιδευτικό επίπεδο ανά ακαδημαϊκό έτος).
Κάθε επίπεδο έχει σαν στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη δεξιοτήτων μηχανικής, προγραμματισμού και σύγχρονων εφαρμογών.
Στο τέλος κάθε επιπέδου παρέχεται πιστοποίηση μετά από εξετάσεις που γίνονται στον χώρο μας.
Οι μαθητές μαθαίνουν να δουλεύουν με διαφορετικά είδη ρομποτικών κιτ και εργαλείων για τη δημιουργία των δικών τους μοντέλων.
Ο πειραματισμός εξάπτει την φαντασία και την δημιουργικότητα τους, ενώ ταυτόχρονα κάνει την διαδικασία της μάθησης περισσότερο ελκυστική.
Ανάλογα την ηλικία και το επίπεδο χρησιμοποιούν:
Οι μαθητές μαθαίνουν να χρησιμοποιούν διαφορετικές γραφικές πλατφόρμες προγραμματισμού που στόχο έχουν να κάνουν την εισαγωγή στις γλώσσες προγραμματισμού όσο το δυνατόν πιο ομαλά και έχοντας ήδη αποκτήσει τα απαραίτητα εφόδια.
Ανάλογα την ηλικία και το επίπεδο προγραμματίζουν σε:
Το πρόγραμμα προσελκύει τους μαθητές μέσω hands on δραστηριοτήτων.
Παιγνιώδης δραστηριότητες βασισμένες στην σύγχρονη κοινωνία αλλά και την κοινωνία του μέλλοντος.
Προωθεί τη συνεργασία και την ομαδική εργασία.
Ο μαθητής μπορεί να ξεκινήσει το πρόγραμμα σε οποιαδήποτε ηλικία.
Το πρόγραμμα φροντίζει για σημαντικές γνώσεις που μπορεί να έχουν χάσει οι μαθητές.
Τα Βιβλία Μαθητή, τα φύλλα εργασίας, η online εκπαιδευτική πλατφόρμα, καθώς επίσης και όλο το υποστηρικτικό υλικό, επιτρέπουν την ομαλή εισαγωγή του μαθητή στο πρόγραμμα, ανεξάρτητα το επίπεδο των γνώσεων του στο αντικείμενο.
Νέο περιεχόμενο προστίθεται συνεχώς σύμφωνα με τις αλλαγές στην τεχνολογία και την εξέλιξη των εφαρμογών.
Η ραγδαία εξέλιξη στον τομέα της τεχνολογίας απαιτεί χρήστες που διαθέτουν ευρείες, εξειδικευμένες, αντικειμενικές και θεωρητικές γνώσεις σε ένα πεδίο που μέχρι σήμερα ήταν άγνωστο στους περισσότερους.
Η εξέλιξη και στην μαθησιακή διαδικασία δεν είναι προαιρετική αλλά απαραίτητη.
© 2021 - Μελέτη - All rights reserved
Κατασκευή ιστοσελίδας: Click4Web